Dissabte, 19 de Agost de 2017

Decidim reciclar

En el Plenari Municipal del 25 de maig

L'AJUNTAMENT S'ADHEREIX AL PACTE NACIONAL PER AL REFERÈNDUM
L’Ajuntament del Pla de Santa Maria, per unanimitat de tots els regidors que formen el consistori, s’ha adherit al Pacte Nacional pel Referèndum. El manifest d’adhesió insta els governs català i espanyol a assolir un acord que estableixi les condicions i les garanties per celebrar un referèndum reconegut per la comunitat internacional i vinculant.

L’aprovació de l’adhesió al pacte i subscriure el contingut del manifest que l’acompanya va ser la decisió més rellevant que es va prendre en el plenari municipal del passat dijous 25 de maig. En la mateixa sessió també es va acordar que el Pla s’integri a l’associació Xarxa de Calls.

Aquesta associació reuneix municipis que tenen traces de presència de ciutadans jueus amb anterioritat al segle XV, quan van ser expulsats de l’Estat espanyol pels Reis Catòlics. En el cas del Pla de Santa Maria no hi ha documentat un barri jueu o call, però sí que es tenen referències que alguns dels seus habitants professaven la religió jueva i exercien oficis característics del poble jueu a l’edat mitjana.

El Pacte Nacional pel Referèndum es va constituir el passat mes de desembre de 2016 com a continuïtat del Pacte Nacional per al Dret a Decidir, que s’havia creat el juny de 2013. El manifest que ara ha subscrit l’Ajuntament del Pla es va fer públic el passat 23 de gener de 2017.

Tot i que la proposta d’adhesió va ser presentada inicialment pel grup municipal de CiU, els regidors de la CUP van voler subscriure’n també la presentació. El plenari del passat 25 va ser especialment breu, no va haver-hi precs ni preguntes i totes les decisions es van prendre per unanimitat.

Data: 05-06-2017