Dijous, 18 de Octubre de 2018

Pla d'Acció Municipal

Sol·licitud de llicència d'obres menors (pdf)
Comunicació prèvia d'obres (word)
Sol·licitud de llicència d'obres majors (word)

Es calcula que s'estalviaran uns 5.000 euros anuals

EL SERVEI DE NETEJA DELS EDIFICIS PÚBLICS ES MUNICIPALITZA
L’Ajuntament ha assumit directament el servei de neteja dels edificis públics municipals. Es preveu que la mesura pot generar un estalvi de fins a 5.000 euros anuals. Les tres persones que estaven dedicades a la tasca han passat a estar empleades per l’Ajuntament.

El servei estava externalitzat des de feia anys i a finals del 2017 es va licitar de nou. L’empresa que va guanyar el concurs, Evobac Integral Services, va renunciar al cap de només un més d’haver obtingut el contracte per un import total de 219.100 euros i una durada de quatre anys.

El cost anual del servei licitat era de 55.000 euros i s’hi dediquen tres persones, una a jornada completa, una a mitja jornada i una al 62%. El cost salarial, inclosa la seguretat social, de les tres persones és de 47.000 euros i la despesa en materials i productes de neteja s’estima en uns 3.000 euros per any. El que haurà de pagar l’Ajuntament, doncs són 50.000 euros, un 10 per cent menys del que valdria tenir el servei externalitzat.

Entre els avantatges que el servei depengui directament de l’Ajuntament, a més de l’estalvi, s’hi compta una millor supervisió de la feina i de la distribució d’hores. Per exemple, el temps de neteja de l’escola que s’estalvia durant els mesos d’estiu, es pot dedicar a les tasques afegides que es necessiten en moments com la Fira del Vent o les Festes Majors.

La mesura pot presentar també inconvenients. Per exemple, si una persona està de baixa laboral i depèn d’una empresa externa, aquesta la substitueix pel seu compte i l’Ajuntament no s’ha de preocupar. En contrapartida, però, si cal fer hores extra el preu que cobra l’empresa és molt més car.

A més de la seu de l’Ajuntament, el servei de neteja del Pla s’ha d’ocupar dels edificis de l’Escola Sant Ramon i de la Llar d’Infants Quatrevents, el Pavelló poliesportiu i el gimnàs annex, el complex de la Fàbrica (museus, local de joves, casal de la gent gran), el Centre Cívic i l’edifici dels Serveis Socials. La Sala Parroquial, la gestió de la qual està cedida a l’Ajuntament, també s’ha integrat a aquest conjunt d’instal·lacions.

Tot i les limitacions que els ajuntaments tenen avui dia per ampliar les seves plantilles, les tres persones del servei de neteja s’han pogut incorporar perquè es tracta de l’absorció d’un servei.

Data: 27-04-2018