Dijous, 13 de Desembre de 2018

Pla d'Acció Municipal

Comunicació prèvia d'obres
Sol·licitud de llicència d'obres majors

Judit Pinyol va rebre la beca per a estudis universitaris

LLIURAMENT DE PREMIS DEL CONCURS LITERARI "VILA DEL PLA"
La XXI edició del concurs literari Vila del Pla ja té guanyadors. L’acte de lliurament de premis va tenir lloc diumenge 25 de juny a l’església de Sant Ramon i va estar precedida de l’espectacle “Granados i l’espurna de la felicitat”. En l’acte, també es va lliurar a Judit Pinyol la beca per a estudis universitaris que concedeix l’Ajuntament.

El jurat estava format per Assumpció Montserrat, professora de Primària; Maria Carme Ribé, professora d’Ensenyament Secundari i Pep Cunillera, mestre de primària jubilat. En total s’han presentat 54 obres, entre les diferents categories i modalitats, una participació molt més baixa que en els darrers anys. Els premis per a nois i noies d’ESO, tant de poesia com de narració, van quedar deserts perquè no es va presentar cap original.

El recull amb les obres guanyadores es pot descarregar de l’enllaç que figura més avall. A la fotografia, d’esquerra a dreta, l’alcalde, Mateu Montserrat; la regidora d’Ensenyament, Meritxell Pau; la guardonada amb la beca universitària, Judit Pinyol; el guanyador en la categoria D de poesia, Josep Maria Montragull; el guanyador en la mateixa categoria de narració, Xavier Martorell i el regidor de Cultura, Carles Singla.

En la categoria A, de nens i nenes de tercer i quart de primària el premi és de 50€. El conte guanyador és “Una Festa Major inesperada”, de Clara Cervelló Cunillera, de Figuerola. És la història d’uns nens d’una escola de Valls que gràcies a un concurs literari els conviden a fer una visita al poble de Figuerola i ho passen molt bé i assisteixen a la coronació de la Verge de l’Esperança.

En la categoria B, de nens i nenes de cinquè i sisè de primària, dotada amb 100€, va guanyar “El diari de la Margarida”, de Pol Sans Grawoska, de Figuerola. El seu conte explica com una nena troba un diari de la seva rebesàvia que explica com els seus avantpassats van viure l’època de la pesta a Catalunya i, gràcies a les herbes remeieres i a la Mare de Déu de l’Esperança, l’epidèmia no va arribar a Figuerola.

En la categoria D, de majors de 16 anys, dotada amb 200 euros, va guanyar “El llegat”, les paraules d’un home malalt que espera un fill amb la seva parella però sap que no l’arribarà a conéixer i li deixa pensaments, poemes, contes i un regal molt especial. L’autor és Xavier Martorell i Boada, de Tarragona.

La categoria infantil de poesia, dotada amb 50 euros, va ser per a un altre nen de Figuerola, Toni Rubio i Navarro, amb el poema “Els meus animals”. La categoria d’adults la va guanyar “Campanes absents”. El seu autor, Josep Maria Montragull Llenas, de Vila-rodona, va obtenir 150 euros.

Tots els premis, a més de la dotació econòmica, anaven acompanyats de vals per bescanviar per llibres a la Llibreria Núria i la Llibreria Sílvia.

El lliurament de premis va anar precedit per l’espectacle “Granados i l’espurna de la felicitat”, de la companyia El Nen Infinit. El pianista Emili Brugalla i l’actriu i clown Clara del Ruste van repassar diversos episodis de la vida del compositor català Enric Granados (1867-1916), alternats amb la interpretació de les seves obres.

Data: 25-06-2018
 Descarregueu aquí el RECULL AMB LES OBRES PREMIADES