Dijous, 13 de Desembre de 2018

Pla d'Acció Municipal

Comunicació prèvia d'obres
Sol·licitud de llicència d'obres majors

Es van presentar per la Fira del Vent

MAQUETA RETALLABLE DE L'ESGLÉSIA ROMÀNICA I LLIBRE PER PINTAR LES ENTITATS
Tothom es pot muntar i tenir a casa a partir d’ara una una maqueta de l’església romànica de Sant Ramon. Ho fa possible el retallable que ha creat l’estudi vallenc Viñas i Montserrat i que ha promogut l’Ajuntament. Els mateixos autors han donat forma a un llibre per pintar dedicat a les entitats culturals, socials i esportives del poble. Totes dues obres es van presentar en la inauguració de la Fira del Vent.

El retallable de l’església es caracteritza per la cura en els detalls. La rosassa i la portalada, els elements més emblemàtics del monument, són d’un realisme fotogràfic que també s’aplica als blocs de pedra, les mènsules o les cicatrius dels murs, com la de l’esvoranc que hi va obrir a canonades l’exèrcit castellà durant la Guerra dels Segadors.

El dissenyador Joan Maria Viñas explica el procés de creació del retallable: “Treballem amb mesuraments, plànols i moltes fotografies de les parets exteriors i dels detalls. A moltes fotos hi dibuixem al damunt. Són tècniques diferents dels retallables a l’ús i que ens serveixen per donar la textura del monument”.

També els va ser de gran utilitat el llibre L’església romànica del Pla de Santa Maria, de Joana M. Virgili i Gassol, editat per l’Ajuntament, que recull molta informació sobre el temple. Tot i així, Viñas precisa que és “un treball molt lent”.

Les mides de la maqueta, un cop acabada, són 35 centímetres d’amplada, 25 de fons i 22 d’alçada. Muntar-la té una certa dificultat, sobretot per les peces petites o les que fan corba. “És un material pensat per col·leccionistes i està fet d’acord amb el nivell d’exigència d’aquest món”, aclareix Viñas.

Tot i no ser un joc infantil, els adults no tindran dificultat per muntar-la i molts planencs estaran encantats de tenir-la. En total hi ha vora un centenar de peces creades amb diferents gruixos de paper. Cadascun dels fulls del retallable conté instruccions i també s’inclou un díptic amb informació de l’edifici.

Durant els dies de la Fira del Vent, el retallable es va poder comprar a l’estand de l’Ajuntament a un preu promocional de 15 euros. Ara el podeu adquirir a les oficines municipals per 18 euros.

El llibre Pinta les entitats del Pla de Santa Maria és un quadern per acolorir en el qual hi ha una pàgina dedicada a cadascuna de les entitats que fan activitats culturals, esportives o de lleure al municipi. En total hi ha vint pàgines on apareixen els equips de futbol, el Club Patí, Nexus Teatre, l’Associació de la Gent Gran i moltes altres.
L’estudi Viñas i Montserrat havia fet amb anterioritat un quadern de pintar dels elements del seguici popular de Valls i també una maqueta del celler de Barberà de la Conca.

Tots els nens i nenes empadronats al Pla van poder recollir gratuïtament un exemplar del quadern a l’estand de l’Ajuntament de la Fira del Vent. En total, se n’han editat 1.000 exemplars que l’Ajuntament distribuirà també a través de l’escola Sant Ramon.

“És ideal per a nens, però la gent que pinta mandales també s’ho pot passar bé”, puntualitza el dissenyador. “Hi ha molt marge per a la creativitat. Cadascú pot triar els seus colors”.

Data: 01-10-2018