Dijous, 13 de Desembre de 2018

Pla d'Acció Municipal

Comunicació prèvia d'obres
Sol·licitud de llicència d'obres majors

Hi haurà un camí d'anada i tornada al voltant

ELS AIGUAMOLLS DEL PLA SERAN EL DOBLE DE GRANS
Els aiguamolls del Pla guanyen extensió i ocuparan el doble de superfície que fins ara. L’ampliació no tindrà cost per a l’Ajuntament ja que va a càrrec de l’empresa promotora de l’ampliació del polígon industrial.

En conjunt, la zona humida tindrà uns 8.000 metres quadrats de superfície nova. Les obres de construcció dels nous talussos i del camí que donarà la volta al recinte estan molt avançades i es preveu que estiguin enllestides abans d’acabar l’any.

L’ampliació dels aiguamolls va lligada al creixement del polígon industrial del Pla. L’empresa vallenca Cartonatges Trilla ha promogut l’ampliació d’aquest polígon amb la compra de vora 90.000 metres quadrats de terreny que s’han hagut de requalificar i posteriorment urbanitzar.

Tal com preveu la llei, l’empresa ha de cedir part dels terrenys a l’Ajuntament per dedicar-los a zona verda i a equipaments. A més, s’ha de fer càrrec de les obres d’urbanització de tot el conjunt. Per aquest motiu, Cartonatges Trilla ha assumit el cost de l’ampliació dels aiguamolls. Del projecte i la direcció tècnica de les obres se n’ha ocupat l’empresa Ditecsa.

Els treballs estan molt avançats i ja es veu la forma que tindrà l’aiguamoll un cop estigui completat. Fins ara hi havia un camí d’anada i tornada que conduïa des de l’aparcament i el parc situats al capdavall del polígon fins a l’edifici d’observació d’ocells. A partir d’ara, hi haurà un circuït que donarà la tota la volta a la zona humida.

Entre les pluges i l’aigua que prové de la depuradora, aquesta setmana ja es podia apreciar com es va formant un petit estany a la zona que s’ha incorporat als aiguamolls. En els pròxims mesos s’hi plantarà vegetació i també s’adequaran els camins per tal que es pugui fer el recorregut complet.

Quan l’obra estigui finalitzada, els terrenys passaran formalment a propietat municipal i l’Ajuntament del Pla s’ocuparà de les tasques de manteniment. Les obres de l’ampliació també han contribuït a netejar el canal que reparteix l’aigua pel conjunt de la zona humida.

Els aiguamolls estan situats al final del polígon industrial i s’alimenten de l’aigua que prové de la depuradora municipal. L’espai va començar a prendre forma a finals de la dècada de 1980 i actualment és un espai de parada per a nombrosos ocells, entre els quals hi ha diverses espècies protegides.

Es tracta d’un espai molt singular i únic a la comarca. Per als visitants, a la zona d’acollida i al camí hi ha diferents cartells que expliquen les característiques de l’espai i de la flora i la fauna que acull. A més, al mateix polígon, l’Ajuntament disposa del Corral del Branca, una antiga edificació rural rehabilitada que serveix per acollir els grups que visiten la zona.

Data: 23-11-2018