Homenatge a Dídac Rojano en l'últim plenari ordinari de la legislatura

El plenari municipal del passat 28  de març, l’últim ordinari d’aquesta legislatura, va retre homenatge a Dídac Rojano, treballador de la Brigada Municipal que s’ha jubilat. Els últims 17 anys de la seva trajectòria laboral els ha dedicat a l’Ajuntament del Pla. Amb motiu de la jubilació, se li va lliurar una placa commemorativa i va rebre l’aplaudiment de tots els presents.

La sessió va començar amb un record de Joan Clavé, que va ser regidor de l’Ajuntament entre 1983 i 1987. L’Alcalde, Mateu Montserrat, en va glossar la dedicació al municipi tant com a membre de la Corporació com a través de diverses entitats. També va recordar el seu treball a l’antiga fàbrica tèxtil, en la qual va ser representant sindical primer i membre de diferents juntes i comissions en el darrer període.

El plenari va rebutjar amb els vots del grup de CiU una moció presentada per la CUP en la qual es demanava declarar persona non grata l’ex rector de la parròquia de l’Assumpció, Mn. Josep Maria Font, que ha estat investigat per presumptes abusos. En no haver-hi cap denúncia, els regidors de CiU van considerar que ha de prevaldre la presumpció d’innocència.

La resta d’afers tractats en el plenari van ser de tràmit i a la part final, un cop rebutjada la moció, els regidors de la CUP van formular algunes preguntes sobre el cas de Mn. Josep Maria Font.

En relació a una reunió que els alcaldes de Cabra, Figuerola i el Pla van tenir en el seu moment amb Mn. Font, Mateu Montserrat va explicar que en la trobada se li van demanar explicacions dels rumors que circulaven i pel fet que l’escola de Cabra l’havia cessat com a professor de Religió. La resposta del Mossèn, sempre segons l’Alcalde, va ser negar tot allò de negatiu que es deia sobre ell. Al cap de poc, va ser traslladat a la parròquia de Cambrils.

Els regidors de la CUP van insistir a preguntar per què no s’havien posat els fets en coneixement del ministeri fiscal de l’Estat espanyol. Mateu Montserrat va respondre que la reunió era per tractar el que havia passat a Cabra. Va afegir que cap persona del Pla havia denunciat ni públicament ni en privat abusos per part de Mn. Font.

La CUP va preguntar també per la pudor que alguns dies se sent al voltant de la fàbrica d’Ursa i que ha motivat queixes per part d’alguns veïns. L’Alcalde va explicar que ha parlat amb els responsables de l’empresa que li han explicat que han tingut dues inspeccions i que les han superat, ja que no superen el llindar del que permet la normativa. Els regidors de la CUP van formular el prec que es faci un estudi aleatori de l’aire per comprovar que efectivament és així.

Finalment, els regidors de la CUP es van interessar per la pancarta a favor dels presos polítics –arrencada per un escamot ultra– i pel llaç groc que va ser retirat a finals de març. L’Alcalde va respondre que ha rebut un avís del Jutjat de Valls en el qual se li demana que tregui el llaç mentre duri el període electoral. Atès que no vol haver de fer front a una querella per desobediència i que ja ha estat denunciat en diverses ocasions per no penjar la bandera espanyola a la façana de l’Ajuntament, va explicar que ha preferit despenjar el llaç fins passades les eleccions. Els regidors de la CUP van proposar que es pengi una pancarta a favor de la llibertat d’expressió.