Plenari del 29 de novembre: s'aprova el pressupost municipal per al 2019

En la sessió celebrada el passat 29 de novembre, el plenari municipal va aprovar el pressupost per a l’exercici 2019. Els comptes estan equilibrats a 2.485.000 euros, tant d’ingressos com de despeses. La principal inversió és la rehabilitació i museïtzació de la Fàbrica. Aquesta obra estava prevista per al 2018 però ha calgut posposar-la per l’endarreriment en la gestió dels fons FEDER que administra el Consell Comarcal.

En relació al pressupost del 2018, els pressupostos presenten una disminució d’un 11 per cent en el total. Els comptes es van aprovar amb els vots favorables dels set regidors de l’equip de govern, de CiU, mentre que els quatre de l’oposició (CUP) hi van votar en contra.

A banda del projecte de la Fàbrica, la segona inversió més destacada per a l’any vinent són les obres de millora del Centre Cívic. En aquest, és previst fer un porxo tancat a l’entrada així com pintar i renovar la decoració de l’interior. També aquest projecte estava previst per al 2018, però les obres que va caldre realitzar d’urgència a la Piscina Municipal (que perdia aigua), han obligat a endarrerir-les.

També per al 2019 hi ha prevista la construcció d’una pista d’skate board al costat del nou camp de futbol sala obert. Altres actuacions que es portaran a terme seran millores al Pavelló d’Esports i l’inici dels treballs de rehabilitació de l’edifici de la Cooperativa i de la Casa Rovira, al carrer Major. Aquesta acollirà provisionalment les activitats del Catesplai Planenc. En la resta de xifres no hi ha variacions significatives respecte de l’any anterior.

En el plenari del dia 30 també es van aprovar diverses modificacions de crèdit que afecten el pressupost del 2018. Entre aquestes, la consignació dels 47.000 euros que es van destinar a arranjar la piscina per les pèrdues d’aigua que patia. També el cost de l’arranjament de les voreres del carrer de les Escoles, una obra que és a punt de finalitzar.

En el plenari del dia 29 es van aprovar també diverses mocions, entre elles, una de presentada per la CUP en relació a la Festa de l’Escuma, un dels actes infantils de la passada Festa Major. La moció estableix que es demanarà a les empreses contractades incloure cançons en català dins del repertori musical i evitar les que tinguin lletres amb continguts xenòfobs, vexatoris, racistes, masclistes o que puguin ferir sensibilitats.

També es va aprovar la moció unitària del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Envers les Dones, que enguany ha estat redactada per la periodista Ariadna Oltra. Dues mocions més demanaven l’absolució dels presos polítics i la reprovació de la repressió del passat 1 d’octubre de 2018. Totes quatre van rebre els vots positius dels 11 regidors que formen el consistori.