Plenari del 31 de maig: el Pla tindrà un carrer dedicat a l'1 d'octubre

El Pla tindrà un carrer que portarà el nom d’1 d’octubre, el dia que veïnes i veïns es van unir per defensar el col·legi electoral instal·lat a l’Escola Sant Ramon. El grup municipal de la CUP va presentar una moció en el plenari del 31 de gener demanant de canviar el nom del carrer de les Escoles pel de la data de la votació. El grup de CiU va proposar que aquest nom el dugui el carrer que baixa fins a la porta de l’escola i que encara no té nom.

En el plenari es va debatre la moció i tots dos grups van estar d’acord en la conveniència de consultar els veïns del carrer de les Escoles. Si es canviés el nom d’aquest, les persones que hi viuen haurien de canviar els seus documents i els contractes de servei com la llum o altres.

L’Alcalde, Mateu Montserrat, va demanar al grup de la CUP de retirar la moció, però els membres d’aquesta formació van rebutjar-ho al·legant que ja s’havien disposats a modificar-ne el redactat inicial i afegir-hi la consulta als veïns. Finalment, la moció va ser rebutjada pels vots del grup de CiU, però amb l’acord que la consulta als veïns es farà igualment.

Si el resultat de la consulta és afirmatiu, es canviarà el nom del carrer de les Escoles en el termini més breu possible. Si és negatiu, la denominació d’1 d’octubre serà pel carrer que actualment baixa perpendicular als carrers de Lleida, Miramar, Antoni Miró i Lluís Braille, seguint el recorregut de la Rasa del Tudores i fins a la porta de l’Escola Sant Ramon.

Tant un carrer com l’altre van ser escenari dels actes de les Festes Populars de Sant Remigi, el nom sota el qual es van aplegar els actes celebrats el passat 1 d’octubre per assegurar que el col·legi electoral podia desenvolupar la seva funció amb normalitat. Els més destacats van ser l’esmorzar popular i el dinar de motxilla.

Dues mocions més, també presentades pel grup de la CUP, es van aprovar també en el plenari. La primera era de suport als nou mestres investigats per la Fiscalia per delicte d’odi a l’Institut El Palau, de Sant Andreu de la Barca. La segona defensava els Comitès de Defensa de la República com a forma de protesta pacífica i democràtica.

Finalment, la CUP va presentar un prec perquè es facin diversos treballs d’arranjament als accessos a la zona escolar. L’Alcalde va explicar que la construcció de part de la vorera que envolta l’escola ja ha estat aprovada i es farà aviat.

Pel que fa a la millora del vial que uneix el carrer Vidal i Barraquer i el Raval de Sant Ramon, està lligada a les obres previstes al Centre Cívic. Finalment, la construcció d’una teulada a l’entrada de l’Escola depèn de la futura ampliació d’aquesta i de si el departament d’Ensenyament decideix mantenir l’actual accés, canviar-lo o fer dues entrades.

En el Plenari es van tractar també altres afers de tràmit: dació de comptes, tancament del padró de 2017 i caducitat de localitats funeràries.