Acaba la restauració de l’exterior de La Fàbrica

15/01/2021

Acaba la restauració de l’exterior de La Fàbrica

Els treballs de restauració de les façanes de La Fàbrica estan pràcticament finalitzats. Només queda per enllestir un tram de la tanca exterior, que separarà el recinte exterior de l’espai firal del de la futura residència de gent gran.

La nova tanca amb reixa, al cantó de l’Avinguda Gaudí, permet veure completament la façana de les naus. En aquest sector també s’ha obert un accés al magatzem de la Brigada Municipal, amb unes mides que permeten l’entrada i la sortida de camions o màquines grans.

Les portes i finestres originals s’han decapat i ara llueixen el color de la fusta, tant en el cantó de l’avinguda Gaudí com al passeig del Pla. La porta nova s’ha fet en un color similar.

A la banda del passeig del Pla, les finestres del bloc d’oficines que actualment ocupa la seu del Col·lectiu de Dones, eren d’alumini i s’han canviat per unes de fusta que recuperen la forma original. En aquesta banda també s’han reconstruït les jardineres rodones que envolten la casa del director, actual seu de l’Associació de la Gent Gran.

La façana de la casa és el pròxim element a restaurar. El pressupost municipal del Pla per a aquest 2021 contempla aquesta com una de les principals inversions i per a dur-la a terme es compta amb una subvenció del Pla d’Acció Municipal (PAM) de la Diputació de Tarragona.

La rehabilitació duta a terme fins ara forma part del projecte FEDER “Alt Camp: història i patrimoni. Les arrels d’una terra”, en el qual participen vuit municipis. Dins del mateix projecte FEDER, el Consell Comarcal està preparant la licitació de la museïtzació del Centre d’Interpretació del Tèxtil del Pla.