El carrer del Sindicat estrena il·luminació amb llums led

14/02/2019

El carrer del Sindicat estrena il·luminació amb llums led

El carrer del Sindicat estrena nova il·luminació amb tecnologia led. Els nous fanals consumeixen menys d’una tercera part d’electricitat del que gastaven els llums de vapor de mercuri que hi havia instal·lats fins ara.

En total, s’han canviat 30 lluminàries per un cost de 14.800 euros, IVA inclòs. L’Ajuntament ha demanat una subvenció al Pla d’Acció d’Energia Sostenible (PAES), gestionat per la Diputació de Tarragona, per cobrir una part de l’import d’aquesta despesa. Els fanals concentren la llum sobre la via pública i eviten la contaminació lumínica.

La renovació dels fanals l’ha realitzat l’empresa planenca Instal·lacions Antoni Montserrat. L’Ajuntament del Pla està canviant progressivament els llums de tecnologia antiga per fanals led. Mesos enrere es van renovar també les lluminàries de l’avinguda Gaudí i aviat es canviaran els del carrer de les Escoles. D’aquesta manera s’aconsegueix rebaixar de mica en mica però de manera considerable la factura elèctrica del municipi.