Taller de Basket Beat per a nois i noies

24/01/2019

Taller de Basket Beat per a nois i noies

Els nois i noies de 12 a 16 anys del Pla es poden apuntar al taller de Basket Beat, convocat per l’Ajuntament. Es tracta de fer música en grup, amb pilotes de bàsquet, i al mateix temps aprendre habilitats per al creixement personal.

El taller tindrà dotze sessions d’una hora i mitja cadascuna, totes en dilluns a la tarda. Al final, els participants oferiran un concert amb les peces que hauran treballat. La inscripció és gratuïta i es pot fer a l’Ajuntament en horari d’oficina.

L’activitat és oberta a tots els joves del rang d’edat previst i l’Ajuntament ha convidat especialment a participar als nois i noies del Centre Obert. El treball que es fa és vàlid per a tot tipus de grups, però resulta especialment adequat per a col·lectius amb menys oportunitats o en situació de risc.

El Basket Beat va ser ideat per l’educador social i musicoterapeuta català Josep Maria Aragay. Des del 2009, els seus tallers s’han impartit en diversos països i en escenaris com instituts, universitats, congressos i presons. L’objectiu dels tallers va més enllà de la música i s’hi treballen habilitats com el pensament crític, la comunicació assertiva o la presa de decisions.

Durant el 2018, més de 4.800 persones han pres part en els tallers de l’Associació Basket Beat. Se n’han fet a 50 ciutats de set països diferents amb un total de més de 1.200 hores de formació impartides. Segons els seus càlculs, això representa que han botat la pilota en grup més de sis milions de vegades.

L’Associació Basket Beat va crear també la Big Band Basket Beat Barcelona, amb la qual ha girat per tot Catalunya l’espectacle “Basket Beat, un nosaltres abans que un jo”. Aquest concert, que barreja música, hip-hop i les experiències de la realització dels tallers, es va interpretar 14 vegades l’any passat en escenaris com el  Mercat de les Flors de Barcelona.