Actuacions dutes a terme per l’Ajuntament en el marc de la crisi pel Coronavirus

19/03/2020

L’Ajuntament del Pla ha estat duent a terme diverses actuacions en relació a la crisi provocada per la pandèmia del COVID-19. Aquesta setmana s’ha trucat a totes les persones del municipi que tenen més de 70 anys per a informar-les que tenen a la seva disposició el telèfon d’emergències. Ahir dimecres es va rebre la primera sol·licitud, d’una família que no es podia desplaçar a la farmàcia i se’ls van portar a domicili els medicaments que no podien recollir en persona.

S’està tramitant la desinfecció de tots els edificis municipals i vies urbanes. És previst que es dugui a terme el divendres 20 a partir de les 6 del matí.

Davant del tancament de la Llar d’Infants Municipal Quatrevents, ja es va informar les famílies que no es cobrarà la part de la quota corresponent als dies que estigui tancada. Pel que fa al Gimnàs Municipal, es preveu aplicar la mateixa mesura.

Els terminis de lliurament d’originals al Concurs Literari “Vila del Pla” queden automàticament prorrogats per tot el temps que duri l’estat d’alarma. Aquesta mesura afecta igualment a altres terminis i termes d’actuacions administratives, com ara el pagament d’impostos i taxes.

S’ha fet un seguiment per tal de garantir que només obrin aquells establiments que estan autoritzats a fer-ho, segons estableix el decret de declaració de l’estat d’alarma.

Es manté contacte amb les entitats, especialment per ajudar-les en la difusió de la cancel·lació de les seves activitats. Quan arribi el moment, també es col·laborarà en comunicar aquelles que es programin de nou.

L’Ajuntament està en contacte permanent amb la Delegació de la Generalitat a Tarragona. Per aquest canal es rep la informació oficial i contrastada i els comunicats es publiquen a les xarxes, l’aplicació per a telèfons mòbils i la pàgina web. La Generalitat ha informat també que s’està habilitant una partida per a les persones beneficiàries de beques de menjador escolar, que es tramitaran a través dels Serveis Socials, que depenen del Consell Comarcal de l’Alt Camp.

L’Ajuntament ha rebut l’oferiment de Protecció Civil de Valls de posar-se al servei per al que sigui necessari.

L’equip de govern municipal agraeix especialment al regidor d’ERC, Josep Maria Canela, que el passat divendres 13 va trucar a l’Ajuntament per posar-se a disposició.

Igualment, agraeix a les regidores de la CUP que dimecres 18 a migdia van fer arribar un correu electrònic amb la proposta de diverses mesures, una proposta que també han difós per diferents canals. Algunes de les mesures ja s’havien aplicat anteriorment o es refereixen a situacions a les quals es dona resposta en el decret d’alcaldia signat ahir al matí.

L’equip de govern es mantindrà en contacte amb les regidores i el regidor de l’oposició.

Així mateix, l’Ajuntament segueix treballant en noves actuacions i mesures que seran difoses oportunament.