Bar-restaurant "La Fàbrica"

Bar-restaurant "La Fàbrica"

LA FÀBRICA

BAR-RESTAURANT "LA FÀBRICA"

El bar restaurant de "La Fàbrica" entrarà en funcionament aquesta primavera

L’Ajuntament ha signat el contracte de gestió del bar restaurant de “La Fàbrica” amb l’empresa guanyadora del concurs d’adjudicació, ARDB Serveis. A partir d’ara aquesta té sis mesos per adequar l’espai, fer les obres i incorporar els elements necessaris per tal d’obrir al públic. Amb tot, hi ha la possibilitat que s’inauguri abans si aquests treballs es duen a terme amb rapidesa.

Tant els veïns del Pla com el públic en general podran accedir lliurement al parc i la bassa de la fàbrica en el mateix horari de funcionament del bar restaurant. Els elements per al lleure que ja hi ha –espais per jugar a la petanca i màquines d’exercicis– es complementaran amb jocs infantils com ara una tirolina que l’Ajuntament ja ha adquirit.

El bar restaurant té una superfície interior d’uns 250 metres quadrats i una terrassa de les mateixes dimensions. El contracte preveu que l’empresa adequarà una zona de barbacoa en el mateix estil constructiu, per fer calçotades i coure aliments a la brasa. L’empresa ARDB Serveis també pensa incorporar puntualment inflables o altres elements de diversió infantil. Es calcula que el restaurant tindrà unes 60 places interiors i la mateixa quantitat a l’exterior, en època de bon temps.

ARDB Serveis és una empresa formada per tres socis que acumulen experiència en la gestió i assessorament de diversos establiments d’oci i restauració com el Buda Espai d’Andorra, El Filet Rus de Barcelona, el Ghoa Beach Club de Sant Adrià i altres restaurants a la zona d’El Vendrell i Calafell. En total tres empreses es van interessar pel concurs d’adjudicació, però ARDB Serveis va ser l’única que va arribar a la licitació final.L’edifici del bar restaurant de La Fàbrica està finalitzat, però cal completar totes les instal·lacions, fals sostre, cuines, neveres, mobiliari i decoració, a més de construir la barbacoa. Això suposa una inversió que s’estima entre 80.000 i 100.000 euros, íntegrament a càrrec d’ARDB Serveis.

L’empresa pagarà un cànon que s’incrementarà progressivament des de 100 euros mensuals el primer any fins a 500 el 5è any i 1.000 a partir del 6è i successius fins als 20 de durada de la concessió. També ha dipositat una fiança de 15.000 euros per si no es complissin les condicions del contracte.En haver estat subvencionat per fons europeus, la construcció de l’edifici ha generat una despesa mínima però s’espera que pugui aportar un clar benefici al poble. D’una banda, permetrà que el parc sigui accessible tot l’any i, donades les seves característiques, es pot convertir en un punt de referència en l’oferta de restauració i de lleure de la comarca.

L’Ajuntament segueix sent el titular del parc, s’ocuparà de mantenir-lo i podrà organitzar-hi activitats en qualsevol moment. Per contra, l’empresa només podrà disposar de l’espai fora del recinte del local i la terrassa, amb autorització puntual, per organitzar celebracions o banquets a l’aire lliure.En un futur proper s’obrirà el Centre d’Interpretació del Tèxtil “La Fàbrica”, situat a les antigues naus d’aquesta, al costat del parc. Aquest centre es complementarà paulatinament amb altres instal·lacions de tipus museístic que enriquiran l’atractiu del conjunt.

Data: 22-01-2015