El barri de Vista Alegre i els carrers Ordidors, Teixidors i Tintorers tindran fanals de led

22/05/2020

L’enllumenat del barri de Vista Alegre i dels carrers Ordidors, Teixidors i Tintorers –el barri conegut com les cases de La Guixera– estrenaran ben aviat nova il·luminació amb fanals led. Els treballs ja han començat i es preveu que estiguin enllestits durant el mes de juny.

Als extrems dels carrers de Vista Alegre –l’antiga colònia de la fàbrica tèxtil Martí, Llopart i Trenchs, que popularment s’anomena el Poblenou–es conserven encara sis fanals amb una original estructura de ferro de l’època que es va edificar, a la dècada de 1920. Aquests fanals s’han d’enlairar aproximadament un metre i mig per complir la normativa.

Per respectar el seu aspecte, s’està construint una nova estructura de ferro, idèntica a l’original, que s’afegirà a l’actual i incorporarà la nova lluminària. Posteriorment es pintarà tot el fanal. L’adaptació dels fanals la realitzen els tècnics de la Brigada Municipal del Pla.

L’Ajuntament vol, d’aquesta manera, conservar els elements patrimonials, tot adaptant-los a la normativa i les necessitats actuals. A la resta de fanals del barri que no són històrics, es canviarà només la lluminària i es mantindrà el suport.

Al conjunt que formen els carrers Ordidors, Teixidors i Tintorers es canviaran sencers els divuit fanals que hi ha actualment. Aquesta setmana ja s’estan pintant els nous suports que es situaran en els mateixos ancoratges dels actuals.

El cost de les millores és de 12.400 euros per a aquests tres carrers i 6.900 per a Vista Alegre, tots sense IVA. El primer és més elevat perquè es substitueixen els fanals sencers. El canvi de lluminàries i suports l’està duent a terme l’empresa planenca Instal·lacions i Manteniments A. Montserrat. La substitució es fa de forma progressiva per assegurar que cap de les vies no queda sense llum durant els treballs.

El cost de la instal·lació s’amortitza a mig termini perquè els llums led consumeixen molta menys energia que les actuals làmpades de vapor de mercuri o vapor de sodi. A més, els leds són més ecològics i fàcils de reciclar al final de la seva vida útil. L’Ajuntament demanarà un ajut al Pla d’Acció per a l’Energia Sostenible (PAES) per al finançament dels treballs.