El cantautor vallenc Jordi Jubany, divendres a la terrassa musical del Bar Zurita

21/07/2020

Aquesta setmana, la terrassa musical canvia de dia i tindrà lloc divendres. Serà a les 9 del vespre i al Bar Zurita, al carrer Vidal i Barraquer, amb l’actuació del cantautor vallenc Jordi Jubany, que presentarà un recital amb cançons pròpies i temes coneguts per tots.

El Bar Zurita ofereix la possibilitat de gaudir d’un sopar a base de pa amb tomàquet, a la fresca, tot escoltant el concert. Per fer reserves, cal trucar al 977 63 19 31. La iniciativa de les Terrasses Musicals l’ha posat en marxa l’Ajuntament per donar suport als bars i restaurants que van haver de tancar durant el confinament.

Jordi Jubany actuarà en solitari, acompanyat de la seva guitarra i portarà un recull de peces pròpies i versions de cançons conegudes per tots en un recital que ell mateix ha definit com a “calaix de sastre”. El músic vallenc té una llarga trajectòria que inclou el pas per la companyia Pa Sucat i la combinació del treball com a cantautor amb l’animació infantil. També ha creat un espectacle basat en el gènere tradicional dels romanços.

El concert d’aquesta setmana es va programar en divendres perquè dissabte hi havia prevista la Fira de la Cervesa Artesana que, finalment, els organitzadors han suspès per precaució. Tot i així, els amants de la música podran gaudir dissabte a les 11 de la nit de l’actuació de l’home orquestra 2.0 “El Artristre”, al Bar de la Piscina Municipal del Pla.

Encara queden tres terrasses musicals en el cicle i, potser, fins i tot una quarta al setembre. Dissabte 8 d’agost, el músic de Constantí Domi Garcia actuarà a la cafeteria El Punt, a la Réria. El 22 d’agost serà el torn del guitarrista planenc Jordi Adserà amb la cantant reusenca Isabel del Mar, a L’Esplanada. La llista es tanca, de moment, amb la cantautora vallenca Susannes, que tocarà a La Plaçeta el 29 d’agos.

La setmana vinent també hi haurà música en viu al Pla, però serà en interior. Es celebrarà el tradicional concert d’orgue de la Festa de les Neus, que tindrà lloc a l’església romànica de Sant Ramon, el dissabte 1 d’agost a les vuit del vespre, amb l’organista Francesc Pi.