El Pla compta amb un agent cívic per millorar la bona convivència al municipi

06/02/2020

El Pla compta amb un agent cívic per millorar la bona convivència al municipi

El Pla compta des d’aquesta setmana amb un agent cívic que patrulla pels carrers del municipi, contractat per l’Ajuntament. La seva funció és treballar per al compliment de les ordenances municipals en tot allò que té a veure amb el respecte i la bona convivència i, quan és necessari, informar veïnes i veïns de com cal fer les coses.

L’horari d’actuació serà variable tot i que durant les primeres setmanes la seva presència es farà notar més, especialment a les entrades i sortides del municipi. L’agent va uniformat i amb un vehicle identificat. L’Ajuntament considera que la seva presència al municipi ajudarà a millorar la sensació de seguretat.

L’agent cívic no pot denunciar, però està en contacte amb els Mossos d’Esquadra que es poden fer càrrec de les situacions que escapen a la seva competència. A més d’informar, també pot ajudar les persones que ho necessiten, especialment la gent gran o amb discapacitats. Tot i que no té atribucions per a sancionar, quan detecta accions poc respectuoses, les descriu i notifica a l’Ajuntament.

Si es troba amb una situació en la qual s’està cometent un delicte de forma flagrant, pot actuar i retenir-ne els autors fins que arribin els Mossos, “de la mateixa manera que pot segons la llei, pot fer-ho qualsevol ciutadà”, aclareix. Tot i així, l’agent assegura que “amb el diàleg s’aconsegueixen grans coses”.

Pel que fa a les ordenances de civisme, alguns dels aspectes en que intervé més sovint un agent tenen a veure amb la circulació i l’aparcament de vehicles o el compliment de la normativa a l’hora de passejar gossos o de treure les escombraries. Sempre, però, la seva principal eina és el diàleg i la informació.