El Pla es converteix en escenari d’un videojoc per a mòbils

24/05/2019

El Pla es converteix en escenari d’un videojoc per a mòbils

Ja podeu fer córrer i saltar pel Pla un personatge de videojoc. Es tracta d’en Paco lo Panxut, protagonista de  “Belly Run”. En la cursa, passareu per davant d’edificis com l’església de Sant Ramon, el restaurant Parc la Fàbrica, l’església de l’Assumpció, les naus de la Fàbrica i la Masia del Pla.

Mentre corre, en Paco ha d’esquivar remolins de vent i recollir llonganissa seca. La música és l’himne del Catesplai, adaptat al so característic de la música dels videojocs clàssics i el fons és la serra Voltorera, amb els molins de vent al capdamunt.

El videojoc es pot descarregar gratuïtament de l’App Store per a Iphone i de Google Play per a Android. Hi ha dues modalitats: “Història” no permet anar al següent poble fins que no s’ha superat l’anterior. “Infinit” permet al jugador triar l’escenari on vol jugar en cada moment.

El Pla és el segon poble del Camp de Tarragona que hi apareix, després de La Selva del Camp. L’aplicació ha estat creada per l’empresa EAAPP Entertainment, fundada per dos joves emprenedors de Tivenys, i va començar amb pobles i ciutats de les Terres de l’Ebre.

La previsió dels seus creadors és d’anar-hi incorporant altres municipis i estendre’l per tot Catalunya. Actualment, ja n’hi ha 36, en un itinerari que va de Masdenverge a Ulldecona.

Els creadors volen que serveixi com a eina de promoció turística dels municipis. Per això hi ha l’opció de connectar-se a Facebook i participar en esdeveniments que es vagin organitzant. Fa pocs dies, el festival de cinema turístic Terres, va muntar una multipartida a Tortosa.

A cadascun dels pobles que són escenari del joc, es recreen paisatges, edificis i elements propis de la seva gastronomia. L’aparició del Pla al videojoc ha estat impulsada per l’Ajuntament amb la col·laboració dels restaurants Masia del Pla i Parc la Fàbrica.