Enderrocat un altre tram de l’antiga muralla de la fàbrica

05/11/2020

Enderrocat un altre tram de l’antiga muralla de la fàbrica

Les obres de rehabilitació de La Fàbrica segueixen avançant i aquesta setmana s’ha enderrocat un tram de l’antiga muralla que encerclava el recinte. Ja es treballa en la construcció de la nova tanca, que tindrà una reixa igual que la que envolta la bassa i el parc.

En les darreres setmanes també s’ha pintat l’exterior de les façanes, que ara llueixen un aspecte renovat. S’han rehabilitat tant les que donen a l’avinguda Gaudí com les del sector del passeig del Pla, incloent les naus, els blocs d’oficines i els edificis com la porteria o la fusteria, on ara hi ha el Lokal de Joves.

També es reconstruiran les jardineres rodones que estaven situades al voltant de la casa del director. La rehabilitació d’aquest edifici, que acull l’Associació de la Gent Gran del Pla, està pendent d’una subvenció del departament de Cultura de la Generalitat.

A l’avinguda Gaudí encara quedarà per enderrocar un últim tram de l’antiga muralla, davant de les naus que estan destinades a Residència d’Avis. La longitud total d’aquesta tanca d’obra, quan encerclava tot el recinte era de 872 metres lineals.

La rehabilitació forma part del projecte FEDER “Alt Camp: història i patrimoni. Les arrels d’una terra”, en el qual participen vuit municipis de la comarca. L’empresa Solvetia, de Barcelona, va guanyar la licitació del projecte de la fàbrica del Pla, realitzada pel Consell Comarcal. Tot i així, una bona part dels treballs els subcontractat a industrials del Pla o de municipis de l’entorn.