Festa Major 2020: un programa d’actes de petit format

05/08/2020

Festa Major 2020: un programa d’actes de petit format

Arriba la Festa Major del 2020. És un any especial i difícil i cal anar amb molt de compte, però no volem renunciar a la nostra celebració anual. El programa té pocs actes, la majoria en espais oberts i en alguns casos amb aforament limitat. Hi haurà música al carrer, cinema a la fresca, la tradicional missa en honor de la Verge de l’Assumpció, un espectacle infantil i castell de focs.

Us podeu descarregar el programa en AQUEST ENLLAÇ.

La Festa Major començarà com cada any a la plaça de la Vila. Serà el divendres 14 a les 7 de la tarda, amb una breu ballada de gegants i un homenatge a uns personatges molt especials: els Capgrossos del Pla que enguany compleixen 100 anys.

Tot seguit hi haurà el pregó, que serà a càrrec del Dr. Alexandre Moreno, metge d’atenció primària que des de fa molts anys té cura de la salut de planenques i planencs.

Dissabte 15, dia de la Mare de Déu de l’Assumpció, patrona del Pla de Santa Maria, tindrà lloc la tradicional Missa Solemne de Festa Major que, com cada any, comptarà amb la Coral Parroquial.

A la tarda, la Réria s’omplirà de música amb Wild Cherries Dixie, el grup de dixieland que ja va animar la festa de l’any passat i que farà un concert intinerant que travessarà les terrasses del Cafè el Sindicat, la Cafeteria el Punt, el Bar La Placeta i el Bar Zurita.

A la nit hi haurà una sessió de cinema a la fresca al Parc de la Fàbrica, a l’espai que es troba situat entre el carrer de les Filadores i la pineda. L’entrada serà gratuïta, però caldrà inscriure’s prèviament a l’Ajuntament i, seguint la normativa vigent, utilitzar mascareta.

El mateix espai acollirà els dos actes que tancaran la festa, el diumenge 16 d’agost. A la tarda, el grup Cat Rock en Família, amb Rat Cebrian, Domi Garcia i més músics, presentarà “Lolo, on ets?”. És un espectacle per a petits i grans que té com a protagonista un nen albí que viu una experiència singular a la platja. També serà gratuït amb inscripció prèvia obligatòria i els més grans de 6 anys hauran de dur mascareta.

En el transcurs d'aquest acte es farà el lliurament dels premis del XXIII concurs literari Vila del Pla, de la beca per a estudis universitaris i es proclamarà el guanyador del concurs de cartells de la Fira del Vent 2020.

La cloenda serà un castell de focs, que comptarà amb la col·laboració de la Colla de Diables del Pla de Santa Maria. Com és lògic, serà un acte obert a tothom, però l’Ajuntament recorda la necessitat de mantenir les distàncies i les altres mesures de precaució.

Documents associats: