Inaugurat el carrer Mossèn Josep Cabayol

24/04/2018

Inaugurat el carrer Mossèn Josep Cabayol

Mossèn Josep Cabayol va rebre el dia 23 d’abril l’homenatge del Pla de Santa Maria en la inauguració del carrer que porta el seu nom. A la Sala d’Actes de l’Ajuntament es van fer els parlaments i posteriorment els assistents van anar fins a l’inici del nou carrer on l’homenatjat va tallar la cinta inaugural.

Mossèn Cabayol, tot i la malaltia que pateix, va tenir unes paraules d’agraïment i va evocar alguns records del seu pas com a rector per la Parròquia de l’Assumpció del Pla i, sobretot, de com les persones del poble el van ajudar posteriorment quan va ser missioner a l’Àfrica. L’alcalde, Mateu Montserrat, va fer un parlament molt emotiu recordant les moltes iniciatives que el mossèn va prender en favor del poble. La inauguració va estar presidida pel diputat provincial Joan Olivella.

La inauguració va permetre a molts dels assistents veure per primera vegada el mural que l’artista reusenc Xavier Oliach ha pintat a la base de la tanca de la Llar d’Infants. S’hi mostren els nans, gegants i diables del Pla, així com diversos edificis emblemàtics. L’acte d’inauguració es va cloure a la Plaça de la Vila amb una copa de cava per a tots els assistents.

L’acte va ser la cloenda de les diferents activitats que es van dur a terme amb motiu de la Diada de Sant Jordi. Diumenge 22 al matí es va fer la Bicicletada, amb una nombrosa participació. A la tarda, a la Plaça de la Vila, hi va haver contacontes a càrrec de Nexus Teatre i lectura de poemes i relats organitzada per l’Associació Cultural La Barraca.

Dilluns 23 a la tarda, just abans de la inauguració del carrer Mossèn Cabayol, la Plaça de la Vila va acollir un espectacle d’animació infantil que va acabar amb berenar per a tots els assistents.