La imatge de la mare de Déu de Fàtima serà restaurada

La imatge de la mare de Déu de Fàtima serà restaurada

Es retira de la Plaça de Sant Ramon

LA IMATGE DE LA MARE DE DÉU DE FÀTIMA SERÀ RESTAURADA

La Mare de Déu de Fátima que presidia el jardí davant l’església romànica de Sant Ramon, al Pla de Santa Maria, ha estat retirada del seu emplaçament. L’Ajuntament i la Parròquia van prendre conjuntament la decisió de treure la imatge de la plaça després que hagi estat reiteradament víctima d’actes vandàlics.L’últim atemptat contra l’escultura va deixar-la amb els llavis guixats de vermell i altres marques de pintura. La imatge ja havia perdut les mans i el nas en atacs anteriors. Malgrat que havia estat reparada en diverses ocasions, els atacs es reproduïen i finalment s’ha pres la decisió de treure-la de l’espai públic i dur-la a restaurar.

(Fotografia: Ramon Ferré Vila)

La Comissió de Civisme de l’Ajuntament del Pla, integrada per representants dels dos grups que hi ha al Consistori –CiU i la CUP–, va donar el vist i plau a que el municpi es faci càrrec del cost de la restauració. La figura és de ciment i l’encarregat de reparar-ne els desperfectes serà Jaume Bernabeu, de Cabra del Camp.

El nou rector de la parròquia de l’Assumpció, mossèn Jordi Sànchez, ha anunciat que consultarà als feligresos si prefereixen que, un cop restaurada, el nou emplaçament de la imatge sigui l’església romànica de Sant Ramon o la barroca de Santa Maria. La figura mantindrà color gris pedra original.

L’Ajuntament estudia instal·lar una font en el mateix emplaçament que ocupava l’escultura. El pedestal de la imatge tenia una font però també era sovint objecte d’actes vandàlics i havia deixat de funcionar.

L’estàtua de la Mare de Déu es va instal·lar després que el 1951 una reproducció de la imatge original que es troba al santuari de Fàtima, a Portugal, va fer un recorregut per diferents pobles i ciutats del país.

La plaça va perdre el passat diumenge 5 de febrer un altre símbol: la ventada va trencar la major part del xiprer situat a l’entrada. La caiguda de les branques va fer malbé un fanal i el cartell amb informació turística sobre el poble.

Data: 10-02-2017