La Piscina Municipal estrena un sistema de desinfecció que no irrita els ulls ni la pell

30/04/2020

La Piscina Municipal del Pla ja no es desinfectarà amb clor. S’hi ha instal·lat un clorador salí, un aparell que utilitza sal per a desinfectar l’aigua. Aquest sistema, que cada vegada s’implanta més, és molt més saludable, segur i ecològic.

L’aigua de la piscina tindrà un lleuger gust salat, ja que el sistema implica abocar-hi uns 5 grams de sal per litre d’aigua. El clorador conté uns elèctrodes que fan que la sal es converteixi en hipoclorit sòdic, un desinfectant molt actiu i un clor lliure. Aquest darrer, que es convertirà altre cop en sal, elimina algues, bactèries i microorganismes que es poguessin trobar a l’aigua.

El sistema crea un cicle continu i només cal afegir sal quan es reomple la piscina per l’evaporació o per un elevat nombre de banyistes. L’ús d’electricitat no té cap risc, perquè es fa servir corrent contínua de 12 volts, l’equivalent a una bateria de cotxe.

Per a la salut, els usuaris notaran sobretot que l’aigua no produeix irritació als ulls i a les mucoses i no resseca la pell. Tampoc fa malbé el cabell i no destenyeix els banyadors. A més, s’evita l’olor i el gust del clor, que resulten molt desagradables per a algunes persones. També afavoreix el bronzejat estiuenc, per la presència de iode a la sal.

La sal ha estat utilitzada com a antisèptic des de temps immemorials i el seu ús no comporta cap risc. En canvi, els productes químics derivats del clor que s’utilitzaven fins ara tenen risc de provocar accidents o intoxicacions.

La instal·lació ha tingut un cost de 15.000 euros per a l’Ajuntament del Pla i l’ha duta a terme l’empresa Instal·lacions i Serveis A. Montserrat. Ara caldrà que les mesures de post confinament permetin gaudir de la piscina durant els mesos d’estiu.