La tercera fase de les obres de la residència surt a licitació

05/07/2023

La tercera fase de les obres de la residència surt a licitació

S’han posat a licitació les obres de la tercera fase de la residència de gent gran. Tenen un pressupost de tres milions d’euros i un termini d’execució de 16 mesos. Amb això finalitzarà la reconversió de l’antiga fàbrica tèxtil Martí, Llopart i Trenchs.

En aquesta fase es definiran els diferents espais. Hi haurà 36 habitacions dobles i 36 més d’individuals, totes amb bany. També hi haurà espais comunitaris com menjador, sales de convivència i de descans, una sala d’actes, gimnàs i sala de visites. Així mateix, hi haurà consulta d’infermeria, fisioteràpia, perruqueria i altres. La superfície total de l’equipament és de 3.186 metres quadrats útils.

En les primeres fases s’han rehabilitat les teulades, l’estructura principal i els tancaments. També s’han aïllat tèrmicament les façanes i s’han adequat les instal·lacions de sanejament pluvials i residuals, que s’han connectat a la xarxa pública. Les obres van començar el 2021.

La residència estarà construïda tota a peu pla i amb diversos patis interiors que ja s’han executat en les primeres fases. Les habitacions s’obriran a aquests patis i totes disposaran de llum natural i ventilació exterior.

Els espais d’ús comú es situaran a les zones més properes a l’exterior. Com que les habitacions estaran distribuïdes interiorment, quedaran més a recer del soroll del trànsit. A la zona del carrer del Treball, un pati interior farà de separació entre els dormitoris i la via pública.

La zona destinada a centre de dia quedarà a tocar de l’entrada. S’hi destinarà l’edifici de formigó que acollia l’antiga caldera de vapor de la fàbrica, que quedarà unit a la resta per bloc d’obra nova. Aquesta serà l’única construcció aixecada de nou, mentre que tota la resta aprofita l’edifici original de la fàbrica, que es va inaugurar el març del 1917.

Les empreses que es vulguin presentar a la licitació de les obres tenen de termini fins al 24 de juliol. El preu previst en el plec de clàusules és de 3.038.000 euros però previsiblement el cost final per a l’ajuntament serà inferior, per la baixa en les ofertes que es presentin.

Per finançar les obres, l’Ajuntament compta amb una subvenció de 715.000 euros procedents dels fons europeus Next Generation i amb 1.500.000 euros de l’avançament del cànon que aporta la Fundació Vilaniu. Aquesta va guanyar la licitació de la gestió i es farà càrrec del funcionament de la residència durant els primers 25 anys, a partir del dia que entri en funcionament.

La resta del cost es cobrirà amb fons propis de l’Ajuntament i, previsiblement, amb un crèdit que permeti cobrir la diferència final. El contracte de gestió amb la Fundació Vilaniu preveu que el lliurament de l’obra finalitzada es faci a final de l’any vinent. D’aquesta manera, l’equipament començaria a acollir residents a principis del 2026.