L'ajuntament compra un terreny per construir una pista poliesportiva descoberta

10/07/2016

L'ajuntament compra un terreny per construir una pista poliesportiva descoberta

Situat sota l'Escola, entre el carrer del Vall i la Llar d'Infants

L'AJUNTAMENT COMPRA UN TERRENY PER CONSTRUIR UNA PISTA POLIESPORTIVA DESCOBERTA

L’Ajuntament del Pla de Santa Maria ha signat aquesta setmana la compra d’un terreny situat al costat de l’Escola Sant Ramon i de la Llar d’Infants Quatre Vents que anirà destinat a acollir una pista poliesportiva descoberta. L’equipament es construirà l’any vinent i servirà tant per a les activitats de l’escola com per a l’ús lliure, fora de l’horari lectiu.

El terreny ara adquirit té forma triangular i queda delimitat pel vessant sud del pati de l’escola, el carrer del Vall i la Rasa del Tudores, que en aquest tram discorre a cel obert. A més de la pista, està previst prolongar l’actual zona d’aparcament i obrir una nova via urbana que comunicarà el Raval de Sant Ramon i el carrer del Vall.

Un cop la pista estigui construÏda i el carrer urbanitzat, quedarà arranjada la zona esportiva i educativa i també es donarà més fluïdesa al trànsit en aquest sector. La vorera que ara circumda l’escola es perllongarà i tancarà una illa en la qual hi haurà compresa aquella, la nova pista i la Llar d’Infants.

La pista tindrà unes dimensions de 20 x 40 metres i estarà equipada per jugar a futbol sala i a bàsquet. Per a més endavant, la mida del terreny permet afegir-hi altres equipaments petits, com ara pistes de skateboard.

La construcció de la pista era un dels punts destacats del programa amb què l’equip de govern es va presentar a les eleccions. Tot i que en un principi es contemplava situar-la als terrenys del costat de la Piscina, finalment s’ha escollit aquesta opció. Sota la Piscina quedava al costat de la carretera, es feia necessària una tanca molt alta i hi hauria el risc risc de jugar a pilota amb cotxes passant pel costat.

Tot i ser d’ús públic, la pista estarà protegida per una tanca i tindrà un accès obert i un altre directe a l’escola. Quan s’hagi d’utilitzar per a activitats escolars, es podrà tancar la porta del públic general. Per aprofitar el desnivell amb el pati, es construirà una graderia.

El terreny pertanyia fins ara a una família planenca. El cost de la compra-venda és de 87.269,84 euros, que l’Ajuntament pagarà en tres terminis fins a principi del 2018. La superficie total és de 5.768 metres, segons la mesura que s’ha dut ara a terme.

Data: 10-07-2016