L'ajuntament comprarà l'edifici de la cooperativa i el trull

L'ajuntament comprarà l'edifici de la cooperativa i el trull

Costaran 200.000 euros que es pagaran en quatre anys

L'AJUNTAMENT COMPRARÀ L'EDIFICI DE LA COOPERATIVA I EL TRULL

L’Ajuntament comprarà l’antiga seu de la Cooperativa Agrícola, a la Réria, i el Trull. Els dos immobles, actualment propietat de Cooperal, s’adquiriran per un import de 200.000 euros que es pagaran en quatre anys.

La proposta de compra va ser ratificada en la reunió de veïns que es va celebrar el passat divendres 22 de setembre. Les condicions estableixen que el municipi es farà càrrec també de les despeses de notaria i registre i que es mantindrà la cessió d’ús a l’Associació d’Amics dels Pagesos del local que acull el Cafè del Sindicat.

El primer pas després que es formalitzi la compra serà fer un estudi tècnic de tots dos edificis per determinar el seu estat i veure quines reformes cal dur-hi a terme. Pel que fa al trull, situat al carrer del Perot, l’Ajuntament preveu enderrocar els magatzems del voltant i mantenir l’antic molí d’oli. També s’arranjarà la placeta del davant, un espai urbà que avui dia es troba en estat de degradació.

L’edifici de la Réria es vol destinar a hotel d’entitats, un dels projectes amb que l’actual equip de govern es va presentar a les eleccions. La seva situació i característiques el fan molt apte per a aquesta finalitat.

Si aquest projecte es porta a terme, caldrà buscar un nou ús per Cal Rovira, la casa del Carrer Major que en principi es volia destinar a espai per a les entitats del poble. Una possibilitat que es va plantejar en la reunió de veïns és traslladar-hi els serveis socials que actualment es troben a l’antic Consultori Mèdic.

L’edifici de la Cooperativa de la Réria, segons dades del Cadastre, es va edificar l’any 1900 i té un total de 1.344 metres quadrats. D’aquests, 240 corresponen al cafè que ocupa la meitat de la planta baixa. També disposa del local a peu de carrer que acollia l’oficina de la Caixa Rural.

L’antiga sala de cinema és l’estança més recordada per molts planencs. Després que les projeccions van finalitzar a principi dels anys 70, encara es va utilitzar per acollir el ball. Actualment porta molts anys en desús i es preveu convertir-la en espai polivalent.

Pel que fa al trull, un cop restaurat, s’integrarà com un equipament extern al Museu Agrícola. Es preveu que durant l’època de collita pugui funcionar de nou i s’hi puguin fer demostracions.

La titularitat dels dos edificis va passar a Cooperal el gener de 2003 quan es va materialitzar la fusió amb l’antiga Cooperativa Agrícola del Pla de Santa Maria. Aleshores es va establir que l’Associació d’Amics dels Pagesos tindria l’ús indefinit del local del cafè. L’Ajuntament mantindrà aquesta cessió d’ús després de comprar l’edifici.

La previsió del consistori és que durant l’any 2018 es pugui elaborar el projecte de restauració. Així, al llarg del 2019 es podrien iniciar les obres, ja sigui d’una manera global o per fases.

(Fotografia de Ramon Ferré Vila)

Data: 29-09-2017