L’Ajuntament dobla l’import dels “vals frescos” per a persones necessitades

30/04/2020

L’Ajuntament dobla l’import dels “vals frescos” per a persones necessitades

L’import dels vals per a productes frescos que es donen a les famílies necessitades s’ha apujat fins als 20 euros per persona. Anteriorment, els vals eren de 30 euros per a famílies de quatre membres i a l’abril ja se n’havia apujat el valor fins als 40 euros. Amb aquest canvi, l’import que rep cada família s’ha duplicat.

Els vals els aporta l’Ajuntament, però són els Serveis Socials, que depenen del Consell Comarcal, qui determina quines famílies en situació de necessitat els han de rebre, d’entre les que són usuàries del programa d’aliments. Aquest programa, en el qual també intervenen Caritas Diocesana, la Creu Roja i la Unió Europea, distribueix tots els dilluns diferents tipus d’aliments envasats. Al Pla, se’n beneficien un total de 193 persones que representen unes 60 famílies.

La millora de la dotació d’aquests vals s’ha adoptat en comprovar que els efectes de la crisi econòmica provocada per la pandèmia del Covid-19 ja s’estan deixant sentir al municipi. L’Ajuntament preveu que el nombre de destinataris dels vals i d’usuaris del programa pot créixer de manera notable en els pròxims mesos. El repartiment d’aliments es realitza tots els dilluns a l’antic consultori mèdic.