L’entrada posterior de l’Escola Sant Ramon tindrà una nova vorera

25/11/2020

L’entrada posterior de l’Escola Sant Ramon tindrà una nova vorera

Amb la situació creada per la pandèmia, la porta del darrere del pati de l’Escola Sant Ramon s’ha convertit en un accés habitual, ja que cal distribuir l’entrada i la sortida dels alumnes. Per aquest motiu, l’Ajuntament construirà una nova vorera que hi donarà accés.

La realització d’aquesta obra farà que tot el recinte del pati de l’Escola Sant Ramon quedi envoltat per un pas segur per als vianants. A més, evitarà els problemes que causa el fang en els dies de pluja. La nova vorera seguirà la tanca posterior de l’escola i també la que delimita la zona de la pista poliesportiva descoberta i l’skate park, per facilitar el pas cap als carrers del Vall i Cabayol.

La parcel·la situada al darrere de l’escola és de propietat municipal i es fa servir com a aparcament. En els darrers mesos, l’Ajuntament hi ha abocat grava com a solució provisional per facilitar el pas. La construcció de la vorera, que està pressupostada en 8.900 euros, assegurarà la facilitat d’accés d’alumnes, pares i mestres.

També s’ha millorat la seguretat de la zona escolar amb la instal·lació d’obstacles per alentir la velocitat del trànsit. S’hi ha posat els anomenats coixins berlinesos, elevacions de cautxú rectangulars que obliguen els cotxes a alentir la velocitat. S’han situat al final del carrer de les Escoles, davant del Poliesportiu, al punt on aquell fa baixada i corba per desembocar al carrer del Vall.

Els coixins berlinesos, que també s’ha situat en d’altres carrers del poble, fan que els vehicles de transport públic puguin circular sense patir l'efecte d'elevació. Només els turismes, per l'estretor de la distància entre rodes del mateix eix, estan obligats a passar per la part elevada