Lliurament de premis del concurs literari i de les beques universitàries

20/06/2017

Lliurament de premis del concurs literari i de les beques universitàries

Diumenge 18 de juny, amb un concert de l'orquestra Treu-li la Pols al teu Instrument

LLIURAMENT DE PREMIS DEL CONCURS LITERARI I DE LES BEQUES UNIVERSITÀRIES

L’acte de lliurament de premis del XXè Concurs Literari Vila del Pla va tenir lloc el passat diumenge 18 de juny en el marc d’un concert de l’Orquestra Treu-li la pols al teu instrument, celebrat a l’església de Sant Ramon. En el mateix acte es van lliurar a les joves Elisabet Tocado i Paula Weber les beques universitàries que concedeix l’Ajuntament.

El recull amb les poesies i els relats guardonats es pot descarregar de l’enllaç que figura més avall. Tots els premis incloïen una dotació en metàl·lic així com vals per bescanviar a les llibreries del Pla.

En poesia, dues de les tres categories van ser per a autores planenques. Íngrid Fernández Oliva va guanyar a la C, de majors de 16 anys, amb el poema Petits Plaers, una recreació de moments de felicitat lligada a diferents colors. Eva Baudés Ferré va ser premiada a la categoria B, de nois i noies d’ESO, per la peça titulada El mar i el cel, una evocació lírica de l’horitzó. La dotació era de 150€ i 100€, respectivament.

A la categoria A de poesia, per a nens i nenes de primària, dotada amb 50€, el vencedor va ser David Argelés, de Figuerola, amb el poema Festes i tradicions, que recull en vers diversos moments de celebració i alegria, de Carnestoltes a Nadal. Els guanyadors de les categories infantils de narració també són de Figuerola: Aina Montalbán Pozo i Lluc Roig Campí.

Les papallones més boniques de la comarca és el títol del conte d’Aina Montalbán, que va rebre 50 euros, el premi de la categoria A (3r i 4t de primària). El conte narra la història d’un col·leccionista d’insectes que a partir de la troballa d’una especie de gran bellesa decideix canviar la seva relació amb la natura.

Lluc Roig, que ja va ser un dels guanyadors en l’edició de 2016, va aconseguir els 100 euros del guardó de la categoria B (5è i 6è de primària) amb el conte El secret del bosc. El protagonista és un nen que es troba amb uns éssers milenaris i misteriosos que li demanen ajuda per conservar el medi ambient i li descobreixen la seva veritable vocació.

La guanyadora en la categoria C (nois i noies d’ESO) també repetia de l’any passat, la barcelonina Aina Casal, que va ser premiada pel conte Per un grapat de “m’agrades”. La història, plena de suspens, narra l’obsessió d’una adolescent per aconseguir i mantenir el màxim nombre de seguidors al seu compte de la xarxa social Instagram.

A la categoria D, per a majors de 16 anys, la guanyadora va ser Marina Cervera, de Tarragona, que va rebre 200 euros. El seu relat, Kamaria, és una evocació molt poètica d’una noia que camina pel desert a la recerca de la seva identitat.

El jurat d’aquesta edició ha estat format per Rita Montcusí, professora de Primària jubilada; Laia Bernadell, professora d’Ensenyament Secundari i Montse Martínez, professora de la Universitat Rovira i Virgili. En aquesta edició s’han presentat un total de 102 obres, entre les diferents categories i modalitats.

Les beques universitàries que es van lliurar en el mateix acte estan dotades amb 500 euros cadascuna i van destinades a nois o noies que han començat en el present curs acadèmic els seus estudis universitaris.

El lliurament de premis va ser un acte breu i senzill que va tenir lloc a la pausa del concert que va oferir l’orquestra Treu-li la Pols al teu Instrument. La jove formació de l’Espluga de Francolí va interpetar un repertori que va entusiasmar petits i grans, en combinar bandes sonores de pel·lícules i sèries com Jurassic Park o Bola de Drac amb peces clàssiques, tradicionals i versions simfòniques de grups pop com els Beatles o ABBA.

Data: 20-06-2017