Lliurament de premis del XXII concurs literari Vila del Pla

26/04/2019

Lliurament de premis del XXII concurs literari Vila del Pla

La XII edició del concurs literari Vila del Pla ja té guanyadors. Els premis es van lliurar el passat diumenge 21 a l’església de Sant Ramon, en el marc d’un concert del Projecte Coral Xhoros!, dirigit per Carles Valls. A l’enllaç de més avall, us podeu descarregar el recull amb totes les obres premiades.

L’acte va tenir una assistència molt nombrosa de persones que van poder gaudir amb la tria de cançons que anava de Mozart als Beatles passant per cançons tradicionals i música contemporània. Els guardons es van lliurar a la mitja part amb l’explicació de l’argument dels relats i la lectura d’algunes estrofes dels poemes.

L’església de Sant Ramon va ser el marc del lliurament de premis i també la protagonista del poema guardonat en la categoria d’adults, L’església del Pla de Santa Maria, de l’escriptora i contacontes tarragonina Montserrat Cebrian.

David Argelès, de Figuerola, va obtenir el premi de poesia per a nens i nenes de primària pel poema La música és màgia. La categoria d’ESO de poesia va quedar deserta per falta d’originals per segon any consecutiu.

En les categories infantils i juvenils de narració, tots els guardonats són del Pla de Santa Maria. Manel Rossell Martínez va guanyar en la categoria de cicle mitjà de Primària amb Nico i els superherois un conte on un nen és xuclat per un llibre i coneix en persona els personatges de Marvel i DC Còmics. Quan torna a la realitat, però, s’emporta una sorpresa.

Bassma Lyemlahi, en la categoria de cicle superior, ha obtingut el premi per Un llibre diferent, protagonitzat per un nen, fill d’un escriptor, a qui no li agrada gens llegir. El nen viatja amb el seu pare de ciutat en ciutat fent noves coneixences. Una d’elles li ensenya a mirar-se els llibres d’una manera nova.

Núria Fonts Anglès, guanyadora en la categoria d’ESO, explica a El comiat una història d’un home que té cura d’un noi orfe que va conèixer i ajudar des que es van trobar en un hospital. Quan l’home sent que li ha arribat l’hora de la mort, envia al noi una carta en la qual li confessa un secret familiar i li demana de resoldre el conflicte que es va desencadenar.

En la categoria d’adults, el premi va ser per a Ramon González, de Sant Carles de la Ràpita. El seu relat La polsera, gira entorn la fantasia d’una parella que troba un braçalet en una platja on antigament apareixien els ofegats en els naufragis. Al final, descobreixen que la seva imaginació s’havia revolucionat massa.

L’autor ja va guanyar aquest concurs en l’edició de l’any 2012 i ara ha publicat un recull de relats premiats en diferents concursos que inclou també aquella obra. En l’acte, Ramon González fer donació d’un exemplar del llibre a l’Ajuntament del Pla.

Els guardons estan dotats amb quantitats que van dels 75 euros fins als 250. A més, cada premiat rep un val per bescanviar en llibres a les llibreries del Pla. El recull amb les obres guanyadores es publicarà en format digital a la pàgina web de l’Ajuntament.

El projecte coral Xhoros!, amb un repertori que duia per títol On el cor et porti, va fer un recorregut per peces de diverses èpoques. A la segona part del concert, la formació es va acompanyar amb orgue en algunes cançons, amb la col·laboració al teclat del músic vallenc Medir Bonachi.

El cor, format per 20 persones, va despertar l’entusiasme del públic per la qualitat de les veus i la delicadesa de la interpretació. Peces populars com Blackbird, dels Beatles; El Rossinyol o El cant dels ocells van afavorir la connexió amb els assistents. Altres, Lacrimosa, del Rèquiem de Mozart; Dirait-on, del nord-americà Morten Lauridsen; o Sanctus-Benedictus, de Josep Vila, van crear moments de gran intensitat que casaven a la perfecció amb l’acústica de l’església.