Mesures de suport als establiments i activitats afectats per la crisi

28/05/2020

Mesures de suport als establiments i activitats afectats per la crisi

Els negocis i activitats del Pla que han que han estat afectats per la crisi del Covid-19 tindran una bonificació del 100% en la taxa d’escombraries. Els bars i restaurants tampoc no hauran de pagar per les terrasses que ocupen el carrer. Són les primeres mesures de l’Ajuntament del Pla per donar suport als establiments i es van aprovar per unanimitat en el ple municipal del passat dimarts 26

Els establiments i activitats que vulguin acollir-se a la bonificació de la taxa d’escombraries han de correspondre a activitats declarades “no essencials” pel govern de Madrid i han d’haver estat donats d’alta sis mesos abans de l’estat d’alarma. Els seus titulars hauran de presentar una sol·licitud acreditant que han estat tancats o que han disminuït en més d’un 50% els ingressos. Pel que fa a la taxa de terrasses, l’Ajuntament aplicarà d’ofici l’exempció de pagament, sense que els titulars hagin de demanar-ho.

El Plenari es va celebrar presencialment però sense públic a la sala. Els assistents estaven asseguts a dos metres de separació i tots duien mascareta. El regidor d’ERC, Josep Maria Canela, no va assistir al plenari perquè forma part d’un dels grups de vulnerabilitat davant el Coronavirus. També en va ser absent, per causes laborals, David Mateu, regidor de Junts pel Pla.

Podeu llegir la crònica sencera del plenari municipal a la secció "Plens i Junta de Govern" d'aquesta pàgina web.