Millores en l’enllumenat dels carrers del Roser i Marquesa de Vallgornera

17/12/2020

Millores en l’enllumenat dels carrers del Roser i Marquesa de Vallgornera

Els carrers del Roser i Marquesa de Vallgornera tindran millores en l’enllumenat en les pròximes setmanes. Al carrer del Roser es renova la il·luminació del portal i també hi haurà llum per a la capelleta de la Mare de Déu. A Marquesa de Vallgornera, es canviaran les lluminàries actuals per llums de led, amb un consum molt més baix i també amb menys contaminació lumínica.

La instal·lació de les noves lluminàries s’aprofitarà per a renovar tot el cablejat de l’interior dels fanals del carrer de la Marquesa. Actualment, en dies de pluja, es produeixen apagades que els tècnics atribueixen al mal estat del cablejat. Com que fins ara no s’ha pogut localitzar l’avaria, s’ha optat per substituir tots els cables.

Si aquesta solució no és suficient, l’Ajuntament compta que caldrà renovar també tot el cablejat soterrat, però abans d’arribar a aquest punt es vol provar de canviar només la instal·lació interior dels fanals. En qualsevol cas, es preveu que els problemes quedaran totalment resolts en els pròxims mesos.

Al carrer del Roser, el canvi permetrà ressaltar millor les voltes medievals amb arc de mig punt. També s’il·luminarà la capelleta que acull la verge del Roser i que recorda l’emplaçament d’una antiga capella on es celebrava el culte, abans de la construcció de l’església barroca.

La renovació de l’enllumenat la durà a terme l’empresa Instal·lacions i Manteniments A. Montserrat. La nova il·luminació del carrer Marquesa de Vallgornera s’ha pressupostat en 17.500 euros, mentre que els treballs al carrer del Roser valdran 4.180 euros.