Obert el període de votació dels pressupostos participatius

27/07/2023

Obert el període de votació dels pressupostos participatius

Del dilluns 31 de juliol al divendres 8 de setembre tots els veïns i veïnes majors de 16 anys i que portin un mínim de 4 mesos empadronats al Pla poden participar en la votació dels pressupostos participatius de 2023. Entre tots, decidiran el destí de 50.000 euros dels fons municipals.

Enguany es posen a votació 18 propostes diferents, el doble que l’any passat. Els trobareu detallats a la butlleta de votació que us podeu descarregar i que també es pot trobar a l’Ajuntament i es repartirà impresa per les cases.

La votació és presencial. Cal passar per les oficines municipals, a la plaça de la Vila, i identificar-se amb un document oficial. L’horari és el d’atenció al públic: els matins de dilluns a divendres de 10:00 a 13:30 h. i les tardes dels dilluns i els dimecres de 18:00 a 20:00 h.

La majoria dels projectes que es posen a votació tenen un cost de 50.000 euros. Alguns, però, es queden en xifres força inferiors, a partir dels 10.000 euros. A l’hora de votar es poden marcar fins a tres de les propostes que figuren a la butlleta.

La majoria de les idees presentades són noves, però n’hi ha algunes que es repeteixen, com l’enllumenat públic intel·ligent o la millora a l’entorn del Local de Joves. Les propostes són molt diverses i van des de millores en carrers o equipaments fins a la instal·lació d’un parc de cal·listènia, una zona de pernoctació per a caravanes o barbacoes públiques.

Els 18 projectes que es posen a votació són els que complien els requisits del total de 32 que es van presentar en aquesta edició. Una comissió s’ha encarregat de triar-los, a partir de les bases, i de valorar-ne el cost.

El projecte seleccionat a l’edició de 2022 van ser les millores al pati de l’Escola Sant Ramon. A la primera edició, el projecte guanyador va ser la instal·lació de nous jocs infantils i la il·luminació del voltant de la bassa de la Fàbrica.