Pagesos i ajuntament acorden contractar vigilants per camps i carrers

18/06/2017

Pagesos i ajuntament acorden contractar vigilants per camps i carrers

Es volen evitar robatoris de collites i actes vandàlics

PAGESOS I AJUNTAMENT ACORDEN CONTRACTAR VIGILANTS PER A CAMPS I CARRERS

L’Associació d’Amics del Pagesos del Pla de Santa Maria i l’Ajuntament van acordar en una reunió mantinguda el passat divendres 9 de juny la contractació de vigilància rural per al terme i el casc urbà. La mesura es posarà en marxa aquest estiu i va destinada a protegir les collites i evitar actes de vandalisme al poble, especialment a les nits. La foto que acompanya aquest text mostra un banc que uns brètols van tirar al fons de la bassa de la fàbrica.

A la reunió, celebrada a l’Ajuntament, es va acordar que el cost de la vigilància serà assumit per l’Associació i l’Ajuntament i que hi participaran també la Societat de Caçadors del Pla i els agricultors a títol individual. Ara s’estudiaran les ofertes de diferents empreses homologades per acabar de fixar les dates i els horaris del servei.

La collita d’ametlles i d’avellanes és una època crítica que ha posat de manifest la necessitat d’aquest servei. En els darrers anys, els robatoris de fruits secs han anat en augment i els agricultors creuen que és una indispensable prendre mesures per evitar-los.

L’Ajuntament considera que la vigilància al nucli urbà del poble també serà un element dissuasiu que permetrà evitar actes vandàlics. La piscina municipal i elements del mobiliari urbà o dels parcs infantils han patit desperfectes a causa de l’acció de brètols sense cap respecte pel patrimoni comú.

El servei de vigilància rural és similar al de guàrdies de seguretat. S’exerceix a través d’empreses especialitzades que disposen de personal degudament format i acreditat. Les patrulles poden actuar de nit o de dia, amb vehicles senyalitzats, i treballen en cooperació amb els cossos i forces de seguretat.

Data: 18-06-2017