Primer volum de l’inventari de construccions de pedra seca

16/05/2019

Primer volum de l’inventari de construccions de pedra seca

A l’enllaç que acompanya aquesta informació, us podreu descarregar el primer volum de l’Inventari de Construccions de Pedra Seca del municipi. També el podeu recollir en CD, gratuïtament, a les oficines de l'Ajuntament.

L’han elaborat les arquitectes Montse Oliva i Rosa Arnavat i s’hi recullen 152 edificacions situades al voltant de la Ruta de la Capona. El seu treball ha partit de la web Wikipedra així com d’altres webs i blocs i n’actualitza la informació.

El document està en format pdf i té 343 pàgines. Conté una introducció general, i una fitxa detallada de cada edifici.  A més de barraques hi trobareu cossiols, arneres i cisternes.

A cada fitxa hi figuren les coordenades i la situació cadastral, una imatge aèria per facilitar-ne la localització i diverses fotografies. En una segona pàgina hi ha un croquis amb les mesures i les característiques de la construcció.

L’Ajuntament vol continuar aquest l’inventari fins a cobrir totes les construccions del terme. Disposar d’un inventari actualitzat és el primer pas per estudiar mesures de protecció per a la pedra seca, especialment per a les edificacions més valuoses i singulars.