Programa d'actes de Nadal i de la Festa Major d'Hivern

11/12/2019

Programa d'actes de Nadal i de la Festa Major d'Hivern

El programa d’actes de Nadal i de la Festa Major d’Hivern del Pla ja és a punt. Us el podeu descarregar en aquesta mateixa pàgina i en ell hi trobareu les dates i horaris de totes les activitats.

El dijous 12 de desembre hi haurà l’encesa oficial dels llums de l’arbre de Nadal de la Plaça de la Vila. Tindrà lloc a les 6 de la tarda i comptarà amb la participació de la coral infantil de l’escola Sant Ramon. Els nens seran protagonistes de moltes de les activitats d’aquests dies: la festa del Tió, el Parc de Nadal, la recollida de cartes per part del patge reial i, per descomptat, l’arribada dels Reis d’Orient.

Del 13 al 20 de desembre, la sala de plens de l’Ajuntament acollirà l’exposició “Judici a la Democràcia”, organitzada per Òmnium Cultural. L’acte inaugural es farà dissabte 14 a les 7 de la tarda.

Els “Pastorets”, portats a l’escenari per Nexus Teatre, és un altre element essencial del al Nadal planenc. Enguany les funcions s’han programat el diumenge 22 de desembre a les 7 de la tarda, el dia de Nadal a les 10 de la nit i el dia de Sant Esteve, altre cop a les 7 de la tarda. Les entrades es poden comprar diumenge 15 de desembre a les 11 del matí o bé una hora abans de cada representació.

La Festa del Tió, que l’any passat va obtenir un gran èxit, es celebrarà al Centre Cívic el dissabte 21 a les cinc de la tarda, amb animació i sorpreses a càrrec del Catesplai Planenc. I el divendres 27, al Pavelló Municipal, hi haurà el tradicional parc de Nadal per a nens i nenes fins a 14 anys, amb sessions de matí i de tarda. En aquest escenari, a les 12.30, el Patge Reial recollirà les cartes als Reis d’Orient.

La Missa del Gall conjunta de l’Agrupació de Parròquies tindrà lloc a l’església de Santa Maria Magdalena del Pont d’Armentera, a dos quarts de nou del vespre del dimarts 24. La missa de Nadal i la del dia de Cap d’Any al Pla seran a dos quarts d’una i la de Sant Esteve, a les 12.

Els Reis arribaran puntualment al Pla el dia 5 de gener al vespre. La cavalcada anirà acompanyada de la xaranga Els Guirigalls i, com sempre, Ses Majestats repartiran les joguines per les cases. El mateix dia 5 al vespre hi haurà la Nit Jove amb DJ al Centre Cívic, ja dins dels actes de la Festa Major d’Hivern.

El dilluns 6 de gener hi haurà la Missa de Reis al punt de migdia i, tot seguit, a la Sala Parroquial, es lliuraran els premis dels concursos de Dibuixos de Nadal i de fotografia de la Festa Major i de la Fira del Vent. A la tarda, hi haurà concert i ball de tarda amb l’orquestra Montgrins.

Els actes finalitzaran el dimarts 7, festa de Sant Ramon de Penyafort. Hi haurà missa a l’església romànica a migdia i, a la tarda, espectacle infantil. Aquest consistirà en el conte La Fada de les Neus, narrat per Rat Cebrián i acompanyat amb música de nadales en directe amb guitarra i veu, a dos quarts de sis de la tarda, a la Sala Parroquial.