Programa d'actes de Nadal i Festa Major d'hivern

06/12/2018

Programa d'actes de Nadal i Festa Major d'hivern

El programa d’actes de Nadal i de la Festa Major d’Hivern 2019 ja està enllestit. Us el podeu descarregar d’AQUEST ENLLAÇ. Les activitats comencen dissabte 8 amb la tradicional Trobada de Corals, al Centre Cívic, i es clouran el 7 de gener amb l’espectacle infantil “Conte de Nadal”.
Si voleu participar al concurs d’aparadors i al concurs infantil de dibuixos de Nadal, ja us podeu inscriure a les oficines de l’Ajuntament. A la Casa de la Vila també hi trobareu, fins a l’11 de gener, l’exposició “Europa fa un milió d’anys”.
Tot i que la il·luminació nadalenca dels carrers ja està en marxa, l’arbre de Nadal de la Plaça de la Vila s’encendrà oficialment el dijous 13, amb la participació de la Coral Infantil de l’Escola Sant Ramon.
Diumenge 16 a les 12.30, a la Sala Parroquial, es vendran les entrades per a les representacions de “Els Pastorets”. Enguany tindran lloc el diumenge 23 a les 7 de la tarda, el dia de Nadal a les 10 de la nit i el dia de Sant Esteve, altre cop a les 7 de la tarda.
El dissabte 22 es farà la festa del Tió al Centre Cívic, amb animació i sorpreses per als més petits.
El dilluns 24, la Missa del Gall es celebrarà a la Parròquia de l’Assumpció, en germanor amb les comunitats de Figuerola i de Cabra. La Missa solemne de Nadal serà a les 12.30, mentre que la missa de Sant Esteve s’avançarà mitja hora, a les 12.00.
El Parc de Nadal al Pavelló es farà el dissabte 29 en sessions, gratuïtes, de matí i tarda. A migdia, hi arribarà un convidat molt especial, el Patge Reial que recollirà les cartes dels infants del Pla per als Reis d’Orient.
El dimarts 1, la missa solemne d’Any Nou serà a les 12.30. Per als que vulguin fer encàrrecs als Reis d’Orient, l’horari serà els dies 3 i 4 de gener, de 10 a 11 de la nit, al Centre Cívic.
Un dels moments més esperats de les Festes és l’arribada dels Reis d’Orient. Com cada any, la cita és a les 18.30 i la cavalcada anirà des de la plaça de Sant Jordi fins a la plaça de la Vila, amb l’acompanyament de la Xaranga Els Guirigalls. Un cop els Reis hagin acabat de repartir joguines per les cases, a la 1 de la matinada, hi haurà festa per als joves al Centre Cívic, amb el DJ Tiriro.
L’endemà es farà el lliurament de premis dels concursos d’aparadors, de dibuixos i també el de fotografia de la Fira del Vent. Enguany es celebrarà a la Sala Parroquial, perquè a la Sala de Plens de l’Ajuntament hi ha l’exposició “Europa fa un milió d’anys”. Tot seguit, a les 12, missa solemne de Reis.
La Festa Major d’Hivern tornarà a estar amenitzada per l’orquestra Montgrins, que oferiran un concert a les 7 de la tarda al Centre Cívic. Tot seguit hi haurà ball.
El dia 7, els petits tindran un protagonisme especial. Al matí podran veure una demostració sobre l’evolució de les eines de pedra. Si el temps ho permet, es farà a la plaça de la Vila, perquè va lligada a l’exposició “Europa fa un milió d’anys”.
Per la diada de Sant Ramon de Penyafort, la missa es farà a l’església romànica a les 12 en punt i tot seguit tindrà lloc el lliurament de premis del Concurs de Pessebres.
A la tarda, a les 17.30, a la Sala Parroquial, l’espectacle de titelles “Conte de Nadal” posarà punt i final a la Festa Major d’Hivern i als actes nadalencs del Pla.