S'aprova el pressupost municipal per al 2021

25/11/2020

S'aprova el pressupost municipal per al 2021

L’Ajuntament ja té pressupost per al 2021, després que es va aprovar en el ple municipal celebrat el passat dimarts 24. La previsió, tant d’ingressos com de despeses, és de 2.551.300 €. Això representa un creixement del 10% en relació al 2020, en què el pressupost era de 2.306.000 €. Els comptes es van aprovar amb els vuit vots dels regidors de Junts pel Pla , l’abstenció del regidor d’ERC i un vot en contra de la CUP. Tània Solé, regidora d’aquesta formació, va excusar la seva assistència per baixa laboral.

En el capítol d’inversions, la quantitat més gran va destinada a la Residència, amb 139.000 euros. En el mateix ple es va aprovar el plec de clàusules per a la licitació del projecte executiu d’aquest equipament.

Altres obres destacades són l’ampliació del gimnàs i la restauració de l’exterior de la casa del director de la fàbrica. També es destinen 50.000 euros a pressupostos participatius que, per primera vegada, s’implantaran al Pla. Aquesta quantitat és el 10 per cent del total de la partida d’inversions.

Els pressupostos participatius seguiran una fórmula molt similar a la d’altres municipis. Hi haurà una primera fase d’informació als ciutadans. Posteriorment es recolliran propostes que hauran de ser validades per una comissió tècnica. Finalment, veïns i veïnes podran votar per escollir quines volen que es duguin a terme.

L’ampliació del gimnàs s’ha pressupostat en 90.000 euros i significarà construir un nou edifici annex a les instal·lacions actuals. Part de les obres es finançaran amb el PAM que concedeix la Diputació. Disposar de més espai permetrà realitzar activitats dirigides en el mateix equipament.

Per a l’arranjament de les façanes de la casa del director de la fàbrica també es compta amb el suport del PAM i, a més, s’ha demanat una subvenció al departament de Cultura de la Generalitat. El cost de les obres està previst en 75.000 euros i permetrà completar la millora de l’exterior del complex, després que actualment s’està duent a terme la millora de les façanes de les naus i els edificis auxiliars, gràcies al projecte Feder.

El ple de dimarts també va aprovar diverses transferències de crèdit dels comptes de 2020. El capítol més destacat correspon a la reforma del Centre Cívic, al qual es destinaven 70.000 euros. Aquesta obra no es durà a terme fins el 2023, ja que s’ha concedit una subvenció del PUOSC que es farà efectiva dintre de tres anys.

La despesa en la Festa Major d’estiu i la Fira del Vent també ha estat menor que la pressupostada, però per contra, la pandèmia del Covid-19 ha comportat un desemborsament imprevist de gairebé 40.000 euros. La part més important d’aquests diners s’ha destinat a materials de protecció i a la desinfecció dels carrers, dues partides que juntes superen els 25.000 euros.