Surten a licitació l’ampliació del gimnàs i la restauració de la casa de La Fàbrica

26/02/2021

Les obres d’ampliació del Gimnàs Municipal i les de restauració de les façanes de la casa del director de La Fàbrica han sortit a licitació aquesta setmana. Els plecs de clàusules es poden consultar a la pàgina del perfil del contractant de l’Ajuntament, en aquest enllaç. Totes dues obres estan subvencionades pel PAM de la Diputació de Tarragona.

El gimnàs creixerà ocupant l’espai que queda entre l’actual paret posterior i l’entrada del Pavelló. L’accés es canviarà de lloc i se situarà a l’actual zona d’aparcament. La divisió interior entre l’espai actual i l’ampliació serà un passadís amb parets de vidre.

La nova sala polivalent permetrà, entre d’altres usos, realitzar activitats dirigides. D’aquesta manera tant l’equipament com el seu monitor podran donar un millor servei als usuaris.

La rehabilitació exterior de la casa del director de La Fàbrica completarà l’arranjament exterior que s’ha dut a terme els últims mesos gràcies al finançament dels fons Feder. S’actuarà sobre les parets, la teulada, els tancaments i tots els elements exteriors de fusta.

També es recuperaran les jardineres antigues que estaven situades al porxo i que tenen un aspecte molt característic de rajoletes blanques i blaves en forma de taulell d’escacs. La reforma afectarà així mateix el portal principal d’entrada al recinte.

Davant de la casa es situarà un teler antic que l’Ajuntament va comprar per al Centre d’Interpretació del Tèxtil. El seu estat feia gairebé impossible restaurar-lo i el Centre ja disposa de tres telers centenaris en funcionament. Per això  s’ha optat per convertir aquest en una peça emblemàtica.

Els engranatges s’han soldat per evitar accidents i es pintarà amb material protector per poder-lo exposar a la intempèrie. El teler serà com una escultura que donarà la benvinguda als visitants i recordarà l’ús que durant 80 anys va tenir el complex.

L’import de les licitacions és de 136.741 euros per a l’ampliació del gimnàs i 106.902 euros per a la casa del director, tots dos amb l’IVA inclòs. Es preveu que el cost final serà més baix en tots dos casos per les baixes que es produeixen en les ofertes de licitació. El termini de presentació d’ofertes venç el 16 de març.