La Festa de les Neus es celebrarà amb el tradicional concert d’orgue, rosari i missa solemne

26/07/2020

La Festa de les Neus arriba el cap de setmana vinent amb el programa reduït al mínim per causa de la pandèmia. Tot i així, no us deixeu perdre el tradicional concert d’orgue a l’església de Sant Ramon, aquest any amb l’organista Francesc Pi, exprofessor del Conservatori Professional de Música de Badalona. Us podeu descarregar el programa en aquest enllaç. I diumenge, la tradicional missa solemne en honor de la Verge de les Neus que va posar fi a la sequera.

El concert d’orgue de dissabte tindrà lloc a les vuit del vespre. L’entrada és gratuïta, però cal inscriure’s prèviament a les oficines de l’Ajuntament o trucant al 977 63 00 06. Les inscripcions s'obriran dilluns 27 de juliol a les 11 del matí. L’aforament és limitat per les mesures de seguretat. Així mateix serà imprescindible l’ús de la mascareta i es proveirà gel hidroalcohòlic a l’entrada del temple.

Francesc Pi interpretarà tant peces clàssiques compostes expressament per a orgue com també sardanes que posaran de relleu la capacitat de l’instrument. Nascut el 1956, ha estat professor i actualment, a més de concertista, és organista titular de la parròquia de Sant Bartomeu i Santa Tecla de Sitges i director del Cor dels Amics de l’Orgue de Sitges, especialitzat en cant gregorià.

Titulat al Conservatori Superior de Música de Barcelona, va estudiar orgue amb Jordi Alcaraz i Montserrat Torrent. Posseeix les titulacions superiors d’Orgue, Harmònium, Solfeig, Pedagogia, Musicologia i Música Sacra i ha completat la seva formació amb diversos cursos. Com a concertista, ha actuat en diferents cicles d’orgue i ha estat enregistrat per Catalunya Ràdio i Catalunya Música. També ha col·laborat com a acompanyant solista amb diverses formacions corals i amb el Cor i l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu.

Diumenge tindrà lloc el tradicional Rosari cantat per la Coral Parroquial a les 12 del migdia, a l'església de l'Assumpció. Tot seguit es celebrarà la Missa Solemne de la Festa de les Neus, a les 12:30 h.

Aquest any no hi haurà el tradicional Dinar de la Gent Gran, perquè no es vol posar sota cap mena de risc el col·lectiu més vulnerable. Tot i això, l’Ajuntament obsequiarà tota la gent gran amb un detall, que es rebrà a casa, per a no deixar de celebrar, encara que sigui d’una forma diferent, la seva diada anual.